Vett och Etikett

Får man lära sig det hemma eller i skolan numera? Inte för att jag är gammal. Men inte fan sätter jag mig och ifrågasätter en vuxen människa. Eller käfftar emot. Mitt mottå är att man ska lyssna på äldre människor med med erfarenhet och vishet än en själv och mest av allt visa respekt. Men detta blogg inlägg skulle inte handla om detta. Lär man barn och ungdomar vett och etikett eller skiter man i det bara för att ingen orkar. Ibland blir jag så less. Är man ute och äter eller fikar på ett cafe/resturang så ska man väl iaf uppföra sig. Som exempel, om man har soffor på ett cafe för att man ska lite mjukt att sitta på. Slänger man upp fötterna i sätet eller på stolarna då? eller ligger över halva soffan?. Det må vara okej hemma men inte på ett cafe/resturang! Eller att leka med elden, gör man ens det hemma? Är de okej att sitta och leka med elden ute över huvudtaget? Neeh jag tror inte det. De är så fruktansvärt dumt. Vad skulle man göra om det skulle fatta eld på hela stället. Då står man där som ett fån och känner sig jätte dum. Jag är jätte petig med små pirromaner på jobbet. För jag vet att det är så jobbigt när något brinner ner. Mina bröder råkade elda upp ett halft hus när dem var små. Och ett av mina föräldrars hur har brunnit ner. Och för inte alls längesen så brann en släktings hus ner. Det är inget man vill vara med om. Så snälla sluta elda på saker eller leka med elden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0