Litet tips

Igår flyttade ju Gösta hem. Som vanligt så är han extremt gosig om minst inte mer för tillfället. Han har vart på mig hela morgonen. Han ska verkligen ligga på en eller som när jag skulle sminka mig. Då skulle han ligga på mina fötter. Eller sprungit efter mig vart jag än har gått här i min lilla lägenhet. Det är inget tvivel om att han är sällskapssjuk. Men börjar dock bli orolig för vad han kommer hitta på för sprall när jag ska gå och jobba sen.
Men jag ska ge ett tips till alla som skaffar katter eller nya saker hem. Det är att använda Feliway den finns i spray katt halsband och till och med så man kan stoppa den i eluttagen. Den gör så att katten accepterar de nya hemmet elle möbeln fortare. Feliway är en spray med syntetiska ansiktsformoner som katten även har i sina kinder. Det är därför dem går och stryker sig mot saker och ting då dem gör det för att markera att detta föremål som katte själv accepterat. Man kan även använda Vital concept spray (även så kallad Fyspray). Det ni vill attg katten inte ska klösa på eller bita på sprayar ni på med fysprayen. Den innehåller ett ämne som katten reagerar på och inte gillar. Smarta tips till er som får hem en ny kissemiss eller vill flytta in en möbel som ni inte vill ska bli förstörd.

 
Jag och Gösta


Fy sprayen


Feliway Ansiktsformoner.

För er som har katter som gillar att tugga på saker så föreslår jag att ni köper tuggben för katter. Dem är även kallade Cat-stickis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0