En akuttid på jouren

Jaa då åkte jag till jouren för jag hade en tid kvart över tio. Min faster hämtar mig vid tio tiden. Och dik kommer vi kanske fem över tio. Blir inled i ett rum. In kommer en läkare som ber mig att gapa stort så hon kunde lysa med en lampa och ta in en sån glasspinne (kommer inte ihåg vad de heter men glasspinne duger bra). Jaa säger hon och vänder sig om tar på sig ett par handskar och säger jag måste känna på den. Aha tänker jag ont som fan. Hon sticker in sitt finger och säger att jag inte får bita henne. Ofta? ahh så tryckker hon och klämmer och jag sitter där och gapar och åmar mig så jävla ont det gjorde. Ahh säger hon det kan ju vara ett sår som har satt sig lite dumt eller så kan det vara en tjötel som har svullnat. Då ska hon ta infektionsvärdet på mig ochså in kommer en annan läkare med en stor penna med en nål i som hon sticker mig i fingret med. Provet var ju normal. Så kommer läkare nummer ett in igen ah jag kan skriva ut en munskölj som bedövar munnen om du vill de för att det inte ska göra ont. Sen ska du ta Ipren 3 gånger om dan.  YES. Pillertrillare känner man sig som då ju. SUCK. Tack och lov behövde iaf inte betala för besöket. Wiho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0