Känn er som hemma!

När någon säger känn dig som hemma. Hur reagerar ni och vad gör ni?
Asså då kom det till detta dilemmat. Vissa Känner ju sig som hemma direkt om någon säger så. Bara kan ta för sig och utan att tänka på vad man gör. Men jag tex skulle aldrig klara av att göra nått sådant. Därför tycker jag att det är jobbigt att vara hemma hos andra. Osså säger dem "känn dig som hemma" vad innebär det.?
Ja menar det är ju inte mitt hem eller ett ställe som ja bor på.  Ja menar skulle jag göra nått så skulle jag fråga om lov först även om det kanske inte behövs. Men jag skulle tex aldrig klara av att typ gå och rota i någon kylskåp om jag är hungrig.  Som jag vet att andra kan göra. För jag tycker då att det är genant.

Osså var det detta med mat hos andra. Det är också något jag tycker är sjukt pinsamt, fråga mig inte varför, jag vet inte. Men tycker att det är extremt jobbigt. Ingen är den andra lik och alla äter olika. Och jag må vara extremt kräsen I know. Men det är hemskt att behöva sitta hemma hos någon som sitter och erbjuder den ena maten efter den andra och hälften äter jag inte ens men det kanske finns nån enstaka rätt som kanske kommer upp sa jag äter.
Är det tillåtet att vara så kräsen?

Det är detta med konsistensen och smaken.
Många tror som mamma att jag bantar? Hum finns det någon anledning till det? Nej verkligen inte. Jag är inte så stor och behöver därför inte bli mindre än vad jag redan är.
Men för mig så är konsistensen och smaken viktig och maten ska se inbjudande ut annars kommer ja aldrig klara äta viss mat. Visst må det vara att jag är väldigt kräsen.
Men är mån om vad jag stoppat i mig. Men ycket av det jag inte äter är bara konsistensens eller smaken fel.

Det är som flingor. att ha mjölk i flingor är självklart. Men står det i mjölken mer än fem minuter och man sedan stoppar dem i munnen så faller dem isär som om det var gjort av mjöl eller nått, för dem har sugit upp mjölken och blir slibbig. Det är också något som skrämer mig. Konsistensen blir mjuk och sladrig något som påminner om typ maskar. Ne nu ska vi inte ta i. Men iaf.

Och jag kan nämna fler saker som skrämmer mig i matväg angående kosistens och smak.

Men får man verkligen lov att vara såhär kräsen?
Själv tycker jag att de är sjukt pinsamt men inget jag kan göra åt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0