Sitter i skolan

Ja men se här, då var jag här igen. Sitter just nu i skolan och haft  första lektionen på 2 timmar. Keramik och glasformgivning, väldigt roligt ämne faktiskt. Testade på att dreja idag, det var faktiskt väldigt roligt. och sådant fint resultat jag fick. Jag fick i-alla-fall gjort en skål om man nu kan kalla de för det, och gjorde även ett kakfat. Då min lärare trode att de inte skulle gå så bra efter som det var rätt svårt att få till den då med tanke på att den kan falla ihop istället, för att väggarna kan bli för tunga så att det inte hålla. Men jag sa " Det är värt att testa, ramlar det är det bara att börja om från början. svårare än så blir det inte.". Som sagt jag började och forma till den och vips ett fint kakfat och det höll, och det är jag rätt glad för. Nu kommer farmor bli glad för ett litet extra kakfat hemma hos sig. Så kanske hon bjude på lite kakor nästa gång jag är där.
Bilder kommer upp senare.

Så nu sitter jag här i skolan och väntar på min nästa lektion. Men först ska jag faktiskt se om jag vågar mig på att äta skol lunchen idag. Det är soppa idag tror inte jag kommer våga äta den faktiskt. Dem har försökta att göra en Bacon soppa och bjuda på. låter inte så mysigt att äta blöta sladriga bacon bitar i en vattning sås måste jag erkänna. Men dom alltid så finns det ett stort utbud med grönsaker och salader, Det funkar bra det med och några knäckebröd på de. Woila och du har en nyttig lunch. sen blir det samhäll lite mer instuderingsfrågor.

Men nu tror jag det är bäst att jag går och äter innan lunchrasten är slut.

Kram/ Nali


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0