Nu är jag tillbaka

Hej alla !

Då var man äntligen tillbaka hemma. Fick ett erbjudande förra veckan av min goda vän Fie, att vara modell åt henne i en fotostudio på Modellab för att hon sökte jobb där så hon behövde någon som hon kunde fotta. Så klart tackade jag självklart ja. För vem hjälper inte en vänn som behöver ens hjälp. 

Så nu har jag varit i Göteborg sen igåt kväll då jag fick övernatta hos Peter. Jätte snäll kille och han gör otroligt god mat. Var tvungen att få med det. höhö. Vi lirade lite GH, Man får ju visa lite hur grym man är. fast han vann sista omgången. Men jag fick sådan huvudverk så vi la oss tidigt. Somnade nästan på stört. Sådan hemsk huvudverk. Kände mig inte alls revlig och social som bara somnade så fort. Men jag kunde inte hjälpa det. Men det blev än hel del strul igår. Fie smsade och sa att hon hade sakt fel dag och fotograferingen skulle vart igår. Så jag trodde jag hade tagit ledigt från skolan i onödan. Men hon skulle försöka få en ny tidag idag då. så imorse ringde hon precis när jag vaknade och hon hade fått en ny tid. Kl 11.00. Peter var sen till jobbet och jag fick stressa järnet . kommer ner till spårvagnen och dem ropar i högtalarna att det var stopp någon stans så spårvagnarna går en annan väg. Jag är ju inte fårn Göteborg direkt så jag visste inte riktigt vart jag skulle gå. Men det kom en snäll äldre dam och förklarade vägen för mig till nästa ställe där spårvagnarna går. så jag fick gå mot järntorget men så kom spårvagnen där två hållplatser innan så det var ju rena turen. Så jag slapp gå hela vägen till järntorget. Sen mötte jag upp fie då i stan i gick och tog frukost. Båda hade stressat tils vi träffades då.

När vi kom upp till studion då så kommer denna söta lilla chihuahua springade mot oss och ska hälsa. Vi går in i studion och jag får byta om och sminka mig snabbt sådär. Vi hade ju en timme på oss innan första kunden skulle komma. Men vi arbetade flitigt tillsamans och det gick bra, och vi blev klara snabbt. Så det har vart en härlig dag. Fie och jag har ju inte träffats så mycket mer än på festerna vi vart på tillsammans. Så vi hade en jätte trevlig dag på stan i Göteborg. Och Fie visade mig en jätte billig och bra affär där jag planerar att köpa min balklänning. Fie Rocks!  Men det var jätte härligt att får går runt och umgås med Fie själv annars har det alltid vart mycket mer folk runt om kring. Så vi har umgåts hela dagen.  

Sen var det då dags att åka hem. Det satte sig en gubbe precis bervid mig . Tror han var politiker, han plockar upp en bibba med papper som han planerat att gå igenom på bussen. Som vanligt somnar jag på bussen. Kan ju inte ha sett så bra ut kanske somnar sittande med huvudet hängande och öppen mun. Typ. OMG måste sett kul ut. Aja det får la gå. Gjort är gjort som sagt. Vaknar en bit innan uddevalla och gubben ser att jag vaknar till och börjar råstirra på mig. Hum trevligt tänkte jag. God middag på dig med. Sen kommer jag av bussen i Uddevalla och ska byta buss till 738. Då hade man ju vaknat till en aningen kanske. Då mötte jag Patrik. Som vanligt så har vi alltid något att prata om. Osså kom vi in på vitamin tabletter vilket jag käkar varje dag. Så jag plockar upp min burk och visar honom vilket märke jag har och vad det var för sorts tabletter då. Så säger jag till honom öppna burken och lukta. "försiktgt". Hum försiktat var det kanske inte. Människan stoppar ner hela nästan i burken Och slänger sig bakåt. Tror ni inte jag höll på att vika mig av skratt. Jag vet ju själv att dem luktar förjäkligt. Sa ju inte direkt att han skulle stoppa ner hela näsan i burken. Men jaa ett gott skratt förlänger livet har jag hört. Så alla borde skratta lite oftare. höhö.

Nu är jag äntligen hemma och ska strax sätta mig och plugga. Är en aningens trött idag. Men det får gå. läxorna ropar på mig. Så ja hoppas vi höres lite senare.

Kram på er <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad söt du är!

Tyckte det var supernajjs o ha dig för migsjälv med!

O nästa gång e det provnings dag hihi :P jag kom ju på att jag kan fota dig i allaklänningarna, så du kan kolla hemma vilken som du gillar bäst. I bland har jag mina stunder! kram

2009-01-28 @ 16:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0