Fredag kväll

Jaa Det blev inte som jag hade tänkt mig från början.
Nu sitter man hemma coh kollar på en film helt ensam. Peter sitter och spelar GH med grabbarna. Hoppas dem har kul. Max är ute och festar. Och Emelie ligger säkert och sover nu, den stackaren har blivit sjuk. Skulle ju ev åkt hem till henne ikväll då om Björn kunde hämtat mig I Borås, Men han skulle träna senare och jobba inatt. Han är bagare och rullar typ 500 choklad bollar. Höhö. han gör allt mer än så men tycket de var roligast. Men han klarade inte hämta mig så det blev inget med att sitta och ta en drink med Emelie och honom tyvärr. Alex. Krizz och Ali festar på 3 man, frågade om jag ville komma. OH no.. inte när mitt ex är på samma "fest". Så jag får väl sitta hemma och kolla på film. hur segt som helst. Hoppas Peter inte glömt bort mig alls och att han ringer senare. Vi brukar ju prata en 4 timmar per dag .. rätt roligt faktiskt vårat samtals ämne tar aldrig slut. Och man kan verkligen prata om allt med honom. Så det är också en Anledning till att jag inte bloggat så mycket den senaste veckan. Har ju pratat i telefon nästen hela eftermiddagarna plus att jag pratat med Emelie. Så jag har varit väldigt väldigt trött hela denna veckan, plus att jag har pluggat som ett djur. Det ska jag väl I-o-för-sig göra i helgen också hade jag tänkt så jag blir av med arbeten som ligger och skräpar.


Men i morgon ska mamma ta oss ut till torp köpcentrum så jag får köpt mig en bok på Engelska. För vi ska nämligen läsa en bok i engelskan så vi köper en som jag kan ha och läsa på lektionerna. Och böckerna på engelska i biblioteken har ju verkligen ingen handling. Så vi köper egna så blir det lika bra då slipper man låna en bok som är sliten och trasig, för att vissa inte vet riktigt hur man hanterar en bok. Böcker är "heliga" tro det eller ej men dem är väldigt väldigt bra för människan. Vi lär oss jätte mycket från att läsa. som T.ex I skrift och tal, Och även sätt att lära sig att uttrycka sig på. Att läsa är jätte kul och det borde väl alla göra mer eller mindre. Men det ska väl finnas ett intresse för det också. Men vem gillar inte att krypa ner i softa under en filt, med en lampa tänd i hörnet och läsa en bra bok och dricka gott te? Det är ju något som både är mysigt och bra, men ändå väldigt avslappnande. You-should-try-it  

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0