Sammanfattning

Då startar vi med Fredag den 30 Januari
Joo som vanligt så skulle jag till skolan, Men det blev ej en vanlig morgon. Jag missade bussen in till skolan.  Åhh joo inte direkt så bra. Men jag tog då nästa buss in till skolan, Men gick ju inte direkt till skolan då efter som jag hade en tid hos frisören. Kommer in på den nya frisör salongen mitt i uddevalla ( Salong Daniel ). Tänker inte mer på det. Sätter mig i stolen redo för att klipp håret. Så hör jag frisören säg " Hej det var längesen" Jag vänder mig om, Ofc Det var den frisören jag älskade att gå till för ett årsen men han lade ner sin salong och hörde aldrig mer där ifrån. Så där satt jag jätte glöd för att min Favorit frisör äntligen startat en ny salong fast inne i stan. Vi fick ju pratat ändel om vad som hänt med tiden och händer framåt i tiden. Rätt trevligt så nu vet jag vart jag ska gå och klippa mig hädan efter. Sedan stressar jag upp till skolan och börjar undra var i hela friden min lärare var någonstans. Inte likt att vara sen sådär. Då springer jag bort till receptionen och frågar. " Dan är på skidresa ", bra tänker jag hum vad ska man göra nu då lixom. Joo gå och väntar på sista lektionen för dag. Så kommer en i min parallel klass fram och säger " Men vad gör du här? Eran klass är ju ledig idag" Åhh fine.. bästa dagen ever lixom. Usch så arg jag blev. Som sagt skulle jag ju då till pappa. så Jag toh ju bussen till Trollhättan det skulle ju gå fortare då att ta den vägen till Vänerborg. Mhm kommer till Trollhättan Och ska gå upp till torget. Vad händer inte då?. Jo Jag måste ju då korsa vägen asså vid ett övergångs ställe. De var en två filig väg och närmast stannar en skåpbil ofc. Så en annan förare som kör på den andra vägbanan ser inte att jag ska gå över. Och jag såg inte bilen själv så jag traskade på och när jag kommer halv vägs tror jag att jag ska dö.  Bilen var 20 cm ifrån att köra på mig. Inte första gången jag ser mit liv pasrea i revy. Nej utan dett var 3e gången. Hade ju vart fint att bli påkörd när man pratar med mamma i telefonen. Hum eller inte kanske. Neh jag kommer net på jorden efter chocken och sakta tar mig där ifrån. Tar bussen hem till pappa, Där de sedan var ett litet "kalas" Med min syssling och nårra vänner till pappa och hans tjej. Det var ju ändel drickande. Men ett halv glas vin fick jag nöja mig med. Var ej på humör för att dricka.


Detta är då min nya frisyr. OBS ej raklugg. Den är sne men syns ej på bilden.


Det är farligt med bilar!

Lördagen den 31 Janurai
Lördagen Var rätt lugn, Min farbror kom över till pappas hus och vi spelade lite sällskaps spel jag och han. Sen kom mina föräldrar. (fosterföräldrar) och hämtade mig. Eller ja vi lät hundarna hälsa på varandra men våran hund blev rätt kinkig så de gick inget vidare. Vi hade lite Fika inne sedan innan vi åkte. När jag kom hem så blev det lite tid vid datorn, Och bums i säng. Var rätt trött den dagen.

Söndagen den  1 Februari
Dagen då jag köpte mig en ny Mobil en LG KU 990 veiwty. Ja rean hade ju precis tagit slut så den kostade mer än vad jag hade beräknat men var ju absolut tvungen till att ha en ny telefon efter som min förra krånglade jätte mycket. Fick den iaf billigare än orginalpriset då efter som det var sista exemplaqret i butiken då. Sen bar det av hemåt. Ringde så klart Lisa och sa grattis på hennes födelsedag. För hon blir ju äldre och äldre. Men vi åldras allihopa.


Måndagen den 2 Februari
Joo på måndagen hade jag lovat Max att jag skulle smsa med honom hela dagen då efter som han var ledig och jag var i skolan. Lyx barn kallas det. Men efter som jag har 3000 fria sms så skadar de ju inte att slänga iväg nårra sms. Joo osså för att göra dagen kort så hoppar vi till lunnchen nu. Ofc som vanligt är det ej ätbar mat. Kräks snart påhela skolan, som inte kan laga ordentlig mat som eleverna kan äta. Joo så hoppar vi till keramiken. Kännde för att dreja lite den dagen. Men det gick ing vidare alls så jag sket i det efter som allt bara blev fel då. Så då bestämde jag mig att jag skulle göra en avjutning av min mun med gips. Usch tänk er sjölva ligga på en bänk i skolan när dem häller massa gips över eran mun. Aja det var väl inte riktigt så farligt. Fick gjort två avjutningar så nästa vecka ska jag se hur det blri att använda de som mall i lera.

Ej så vacker bild men det får duga.

Tisdagen den 3 Februari
På tisdagen hade jag bestämt mig för att juta av hela mitt ansikte. Japp sagt som gjort det gjorde jag. det var bara att kleta in Ögonbryn i Vaselin och så väl hela vägen med hårrotsfästet då och ögonfransar. Kändes inge vidare mysigt vill jag lova. Men Jag kan ju berätta det att den absolut bästa ansikts masken är att göra en avjutning av sítt ansikte. Del för att gipset bränner det ska ju torkas på plats. Det käns jätte hemskt men det går faktiskt an. man tänker hela ansiktet ögon mun. Men absolut inte näsborrarna få kan ni inte andas. Men när gipset bränner för att torka blir det såklart varmt under också så det gör ju att porerna i ansiktet öppnas och gipset drar med en massa skit från ansiktet och det är inte så praktiskt att bara öppna ögon när man tagot bort masken. Helst ska man vara flera så någon kan leda vägen till diskhon så att den som har gjort avjutningen kan tävtta ansiktet. Och där rensas då porerna så då vidgat sig av värmen. Vädligt praktiskt men dock inget man gör vardagligen. Sen ofc var det vidrigt mat i skolan.

Ändel sprickor i får se om det funkar. Annars blir det till att göra en ny

Onsdag den 4 Februari
Dagen startade piss kan jag lova var jätte jätte trött inte äns sminket kunde dölja ringarn aunder ögonen. Då vill jag lov att det är illa. Men vi startar med Naturkunskap. det går inte som jag tänkte mig oh det skiter sig så, så klart pblir jag arg och less men sitter ändå kvar. tar mig till nästa lektion vilket var Engsamble där det lättade lite då. Efter som vi fick spela musik. Sedan åkte jag ju hem då för att få lite tid med mamma innan hon skulle in på operation dagen efter. Hum ja då va ju inte hon hemma. Så jag fick gjort mig iordning och duschat mm. Så kom mamma hem och lagade mat. Sedan bar det av till skolan igen typ tio sex på kvällen. Mu-afton hade vi. (Musiklinje afton) Det innebär att vi uppträder och spelar med våra Engsambler och uppträder för allmänheten som vill komma och kolla. Och redan där blev jag på bättre humör. Det gick jätte bra för våran grupp tack och lov. Men fick dosch vänta på bussen hem som gick vid halv elva på kvällen. Sat då i lochen och pratade med Björn sista halvtimmen. Riktigt trevlig kille det. Pratade om än hel del äckliga skräck filmer. Sen kom jag ner till busstationen och till min förvåning hittade Sten där. Så då blev det ju så att man stog och pratade med Sten sista timmen innan bussen gick hem.


Kolla in de mörka ringarna under ögonen. Oj jösses.


En grupp av alla som var med. Sedan dog telefonen så de blev inga mer kort den kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0